Анализиране на текст с помощта на NLTK (Natural Language Toolkit)

В днешната област на интернет и онлайн услуги, данните се генерират с невероятна скорост и количество. Генерираните данни имат различни структури като текст, изображение, аудио и видео. Онлайн дейности като статии, текст на уебсайтове, публикации в блогове, публикации в социалните медии генерират неструктурирани текстови данни. Бизнесът трябва да анализират текстови данни, за да разбери дейностите на клиентите, мнението и обратната връзка, за да извлекат успешно по-голма полза.

Text Analytics има много приложения в днешния онлайн свят. Анализирайки туитове в Twitter, можем да открием актуални новини и реакция на хората към конкретно събитие. Amazon може да разбере отзивите на потребителите или да прегледа конкретния продукт. BookMyShow може да открие мнението на хората за филма. Youtube също може да анализира и разбира гледните точки на хората във видеоклип.

Текстовата комуникация е една от най-популярните форми за ежедневно преобразуване. Разговаряме в чат, съобщение, споделяме статут, имейл, пишем блогове, споделяме мнение и даваме обратна връзка в ежедневието си. Всички тези дейности генерират текст в значително количество, което е неструктурирано по своята същност.

NLP позволява на компютъра да взаимодейства с хората по естествен начин. Той помага на компютъра да разбере човешкия език и да извлече смисъл от него. NLP е приложим в няколко проблемни от разпознаване на реч, езиков превод, класифициране на документи до извличане на информация. Анализът на преглед на филм е един от класическите примери за демонстриране на прост модел NLP Bag-of-word, при прегледи на филми.

Проекти

linkedin icon facebook icon xing icon

За да ви предоставим най-доброто изживяване, нашият уебсайт използва бисквитки. Продължавайки да разглеждате сайта, вие се съгласявате с нашата Политика за бисквитките.